مدحت شلبي يفتح النار على حسين لبيب (ملكش سيطرة على اللاعبين ومفيش التزام )

0

فتح الإعلامي مدحت شلبي، النار على حسين لبيب، رئيس مجلس إدارة نادي الزمالك، وذلك بعد خطر مجلس إدارة القلعة البيضاء من الانسحاب من نهائي السوبر المصري.
وقال مدحت شلبي، في تصريحات تلفزيونية عبر فضائية «إم بي سي مصر»: «عندي رسائل نصية أو وسائط متعددة عايز أقولها لحسين لبيب، حضرتك من أسبوع قولت احنا أكبر قلعة رياضية في مصر.. مش مفروض أكبر قلعة رياضية في مصر كان أولى بيها تاخد قرارين بعد واقعة دونجا ومصطفى شلبي، فاتحةًا تتقدم ببيان اعتذار رسمي ينزل على جميع المواقع، وبعدها تأمر برحيل هذا الثنائي، إلى القاهرة وتوقع غرامة مالية عليهم، بدل التويتة اللي نزلت، يا استاذ حسين لبيب يا أكبر قلعة رياضية في مصر».

وأضاف: «هل ينفع تقول ده لو محصلش هنسحب! هل لغة الانسحاب أصبحت هي اللغة الرسمية لمجلس إدارة نادي الزمالك، حضرتك انسحبت، من قبل مقابل الأهلي في الدوري، انت كنت قائد الفريق هائل في Handball، هل كنتوا في Handball متعوديين على الانسحاب كل شوية؟ رئيس نادي الزمالك أو الأهلي مفروض أنه رجل دولة».

وأكمل: «الأمر الثالث، مصطفى شلبي، نزل (ستوري) بعد الأزمة بصورة (الكلابشات)، هل إنت حضرتك يا قائد الفريق حسين، ملكش أي سيطرة على اللاعبين اللي بيكتبوا على السوشيال ميدبا؟ هل إنت حاسبت لعيبتنك؟ هل إنت مسيطر عليهم؟ القائد في تلك المواقف الصعبة يقول (أو عى حد بيفتح بوقه، محدش يكتب أي حاجة على مواقع التواصل الاجتماعي)»

وأتم: «مصطفى شلبي، بعد استبداله في مباراة بيراميدز، اعترض بشكل غير لائق، مفيش أي التزام».


Leave A Reply

Your email address will not be published.